50aniversariCordonNegro600Cordón Negro, el Cava més universal de Freixenet, celebra el 2024 el seu 50 Aniversari mantenint l’estil festiu, desenfadat i elegant que conquista el món des del seu llançament el 1974. La marca ha celebrat aquesta important fita a Barcelona en una festa internacional ambientada en l’escena cultural dels anys 70 i viatjant en el temps fins a l’actualitat. En el marc d’aquesta celebració, també s’ha presentat la nova imatge de Cordón Negro i el nou logotip de Freixenet.

Mig segle d’un Cava icònic

Cordón Negro va néixer de la mà de José Ferrer, actual President d’Honor de Freixenet, qui amb el seu esperit innovador i la seva vocació internacional va voler crear un Cava jove i fresc al gust dels consumidors europeus i presentar-lo de forma sofisticada i trencadora en una ampolla esmerilada de color negre mat que ha esdevingut icònica. Curiosament on primer va triomfar va ser als Estats Units, el primer país on va aconseguir ser número 1 com a escumós importat més venut el 1983. Allà es va popularitzar enormement i va ser conegut com a “The Black Bottle.”

Posteriorment arribarien els números 1 a Regne Unit, Canadà, Suècia, Suïssa, Japó, França i nombrosos països més, arribant a ser el Cava més exportat del món. En aquesta potent expansió global va jugar un paper crucial l’estratègia de publicitat diferencial i avantguardista de la marca. Així, Cordón Negro va anar conquerint els amants dels escumosos a nivell internacional fins a convertir-se en la icona global que és avui, present a més de 130 països dels cinc continents.

Però la influència de Cordón Negro va molt més enllà de les fronteres terrestres. Ha estat partícip de moments transcendentals a nivell global, des dels emocionants i recordats Jocs Olímpics de Barcelona el 1992, fins a l’ adrenalina dels Premis de MotoGP, essent Cava oficial en ambdós esdeveniments. Fins i tot ha transcendit l’atmosfera per acompanyar l’astronauta Helena Kondakova a l’Estació Espacial MIR, convertint-se en el primer vi escumós que va arribar a l’espai exterior, el 1994.

La marca estrena packaging i logotip

En el marc del 50 aniversari, Freixenet Cordón Negro estrena una nova imatge caracteritzada per la seva distinció, elegància i modernitat. El nou disseny rejoveneix i premiumitza la marca, inclou les seves icòniques senyes d’identitat i presenta el nou logotip de Freixenet. “Estem encantats amb el nou disseny”, afirma Pedro Ferrer, CoCEO i Vicepresident de Grup Freixenet. “És més premium, més segur, més distintiu. Distingirà Freixenet de la competència i reforçarà la nostra reputació com a marca innovadora, progressiva i centrada en el client”.

La nova presentació de Cordón Negro és més respectuosa amb el medi ambient. En el cas del format mini, s’ha reduït el pes de l’ampolla i l’ús de plàstic, mentre que a l’ampolla estàndard es fan servir materials més sostenibles, prescindint del plastificat a l’etiqueta frontal.

2024 és també el moment perfecte per donar a conèixer al món el nou logotip de Freixenet, ja que enguany es compleixen 110 anys des que Pedro Ferrer Bosch i Dolors Sala Vivé van fundar la marca Freixenet el 1914. El nou logotip està inspirat en la singular façana de les Caves Freixenet a Sant Sadurní d’Anoia, dissenyada per l’arquitecte Joan Torras Puig. Representa els valors perdurables que són la base de la marca i les claus del seu èxit futur. El logotip ofereix el que totes les grans marques busquen per a la seva identitat però poques troben: una història única i significativa darrere del seu disseny. A més, llueix amb orgull la dinàmica lletra X al centre com a emblema inconfusible de la qualitat i l’ esperit alegre de la marca.

“El nou logotip ressona amb força entre els consumidors”, argumenta Martina Obregón, CMO Global de Freixenet. “La marca Freixenet no és només una etiqueta per als nostres productes icònics, és una experiència emocional que representa les seves aspiracions i actitud davant la vida.  El nou logotip ha estat acuradament elaborat per elevar el seu ànim i transmetre de manera efectiva els valors de la nostra marca en un mercat abarrotat. També atraurà una nova audiència, assegurant el creixement sostingut i la rellevància de la nostra marca en els pròxims anys”.

Una innovadora revolució en el sector

Cordón Negro és un Cava lleuger i apreciat per la seva gran frescor, amb una acidesa molt equilibrada. Està format per un coupage amb les tres varietats del Penedès típiques del Cava: Parellada, Macabeu i Xarel·lo. Va ser una autèntica revolució en el sector per la seva factura moderna i un procés d’elaboració innovador, sent el primer Cava a fermentar a temperatura controlada per potenciar les aromes i la frescor. Cordón Negro es va idear enològicament d’aquesta singular manera per enamorar el públic anglosaxó, amant dels escumosos aromàtics i frescos. Gràcies a això va acabar conquerint el món sencer. És a dir, es va idear pensant i adaptant-se als gustos del consumidor, com és característic de Freixenet.

A més, la seva excepcional qualitat ha estat reconeguda a nivell internacional en nombroses ocasions pels experts més exigents. Destaca la medalla a millor Cava del món i millor escumós d’Espanya atorgada a Cordón Negro Brut Magnum pel prestigiós concurs The Champagne & Sparkling Wine World Championships el 2021 i 2022, prestigiós concurs encapçalat pel reconegut escriptor i crític de vi britànic Tom Stevenson.

Sens dubte, Cordón Negro és un dels caves més emblemàtics de Freixenet i el més universal. Gràcies a la seva imatge glamurosa i cosmopolita i els seus agradables aromes afruitats, ha estat durant cinc dècades i continua sent l’acompanyant ideal per celebrar els grans i petits moments de la vida al voltant del món.